از ورزش در هوای سرد نترسید! | ورزش

    No Comments سلامتی

    از ورزش در هوای سرد نترسین!

    وقتی دمای هوا پایین میاد انگیزه دادن به خود واسه ورزش کردن سخت می شه، چون نمی خواین به عنوان جایزه ورزش پوستتون بر اثر سرما بسوزد.

     .سوختگی بر اثر سرما مانند آفتاب سوختگی نیس – بر اثر اشعه های مضر آفتاب اتفاق نمی افته.

    این سوختگی در نتیجه دمای پایین و رطوبت کم اتفاق می افته. اینجور شرایطی روغنای طبیعی پوست رو خالی می کنه، باعث خشکی، سوزش و قرمز شدن پوست می شه. دکتر دبرا جالیمن، متخصص پوست میگه: پوستتون قرمزمی شه و شروع به پوست پوست شدن می کنه، چون رگهای خونی در لایه های خارجی پوست باز می شن.

    این حالت پوست رو شدیدا تحریک و به اجناس پوستی حساس می کنه. سوختگی بر اثر سرما بیشتر روی صورت اتفاق میفته اما در هر جای دیگه بدن که پوست در برابر سرما قرار داشته باشه هم ممکنه اتفاق بیفته.

    قبل اینکه در هوای سرد بیرون برید این کارا رو انجام بدین تا از سوختگی بر اثر سرما پیشگیری کنین:

    • پوست خود رو پوشونده نگه دارین. دستکش بپوشید تا از دستا مراقبت شه، یه شال گردن می تونه خوب گرمتون کنه و از پوست چانه و گردن مراقبت کنه. کلاه و هد بند هم گوشه ها رو پوشش میده. تو روزهایی که هوا شدیدا سرد بود پیشنهاد می شه بینی و پیشونی رو هم بپوشونین.
    • اگه به مدت طولانی می خواین بیرون بمونین، بهتره مقداری مرطوب کننده شامل ضد آفتاب استفاده کنین. این کار پوست رو هم از اشعه های آفتاب مراقبت می کنه هم از سوختگی بر اثر سرما. یادتون نره که لبا رو هم با مرطوب کننده پوشش بدین. هر دو ساعت یه بار مرطوب کننده شامل ضد آفتاب رو به پوست و لبها بمالید.
    • قبل از بیرون رفتن هواشناسی رو چک کنین تا ببینین وضعیت باد و سرما چیجوریه. اگه هوا شدیدا سرد بود، پس طوری برنامه ریزی کنین که مدت زمان زیادی بیرون نمونید. هم اینکه فعالیتایی انجام بدین که به حرکت کنه نیاز داشته باشن. دویدن در هوای سرد با سرعت بالا به گونه ها آسیب وارد می کنه.
    پوستی که بر اثر سرما سوخته نیازمند مرطوب شدنه، پس اگه دچارش شدید، سه تا چهار مرتبه در روز لوسیون بمالید ( شکلای جور واجور بدون عطر و اسید پیشنهاد می شه چون کمتر پوست رو تحریک می کنن ). روغن نارگیل هم انتخاب خوبیه. دکتر جالیمن میگه: مردم زیادتر از اندازه اسید روی منطقه ای که با سرما سوخته استفاده می کنن و اونو مرطوب نمی کنن، به کار گیری اجناس نادرست فقط شرایط سوختگی رو بدتر می کنه.
    اگه پوست شروع به پوست پوست شدن کرد، این تنها یه تیکه از روند التیامه. پوست بالا اومده رو وردارین و پوست تازه رو مرطوب کنین.
    واسه تمیز کردن نواحی تاثیر یافته از سوختگی تمیز کننده های ناچیز دارای گلیسیرین استفاده کنین، تا تموم روغنای طبیعی روی پوست شسته نشن. اگه شدیدا احساس ناراحتی می کنین از ضد التهاب های بدون نیاز به نسخه مانند ایبوپروفن استفاده کنین تا در کاهش درد و پف کمکتون کنه. اگه پوست تاول زد و یا بشدت احساس خارش گرفت بهتره با متخصص پوست صحبت کنین.

    در حال تماشای تلویزیون به بدن خود فرم بدین

    با ورزش صبحگاهی از چاقی دور بمونین!

    ۴ پیشنهاد واسه کاهش درد عضلات به وجود اومده به وسیله ورزش

    ۶ اشتباه عادی پس از ورزش رو کنار بذارین

    .

    منبع :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *