از هر چهار کاربر فیس بوک یک نفر دروغ می گوید | تغذیه سالم

    No Comments سلامتی

     

     

    حدود ۲۵ درصد از مشترکان و کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک در مورد اطلاعات و مشخصات فردی خود دروغ می گن و دلیل اصلی اون نه فقط خودنمایی و بزرگ نمایی بلکه در مواردی به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصیه….

     

     

     

     

    شبکه خبری سی ان ان می نویسه که در روزای گذشته گزارشی با عنوان « فیس بوک و حریم خصوصی» منتشر شده که در اون روشای کاربران فیس بوک در مورد منتشر کردن و اشتراک اطلاعات شخصی اونا بررسی شده.

    براساس نظرسنجی و سرشماری که از دو هزار خونواده آمریکایی انجام شده، حدود ۲۵ درصد از کاربران می گن که به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی خود مطالبی که در صفحه فیس بوک منتشر می کنن غیرواقعیه. اندازه کسائی که این کار رو می کنن در سرشماری که دوسال پیش انجام شده فقط ۱۰ درصد بود.

     

    نهاد فعال در مورد حقوق مصرف کنندگان و کاربران شبکه های اجتماعی که این تحقیقات رو انجام داده میگه دلیل افزایش انتشار مطالب غیر واقعی روی این شبکه اجتماعی نگرانی کاربران در مورد اطلاعات خصوصی اوناس . براساس یافته های این گزارش خیلی از کاربران خواهان تنظیم و تصویب یه قانون کامل واسه حفاظت از اطلاعات خصوصی افراد هستن که تموم موسسات و شرکتهای ارتباطی و تجاری رو از جستجو و ردیابی اطلاعات خصوصی افراد منع کنه.

    شبکه خبری سی ان ان اضافه می کنه که حفاظت از حریم و اطلاعات خصوصی افراد محدودیتای زیادی داره. مثلا طبق مقررات فیس بوک مشترکان باید نام واقعی خود رو ثبت کرده و حتی اگه از یه نشانی ای میل ساختگی استفاده کنن بازم اون نشانی با نام و مشخصات اصلی فرد مشترک در رابطه هستش.

    بعضی از مشترکان شبکه فیس بوک واسه جلوگیری از دسترسی بقیه به خصوص کارفرمایان به اطلاعات شخصی اونا، صفحه فیس بوک خود رو با اسم نقض کننده خود ثبت کرده و یا تاریخ تولد خود رو تغییر دادن تا از سرقت اطلاعات شخصی اونا به وسیله سارقان اینترنتی جلوگیری کنن.

    طبق یافته های این نظرسنجی علاوه بر حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی ، کاربران به دلایل دیگری اطلاعات غیرواقعی در صفحات فیس بوک خود منتشر می کنن.

    این دلایل عبارتند از نبود نشر اطلاعاتی که در صورت افشای اون ممکنه دردسر آفرین باشه، در مواردی که نام حرفه ای هر فرد با نام واقعیش برابر نیس و در آخر در مواردی که کاربران فقط واسه شوخی و گمراه کردن بقیه اطلاعات نادرست میدن.

    با این همه انگار هنوزم اکثریت بزرگی از کاربران فیس بوک اطلاعات درستی در مورد خود منتشر می کنن. به گفته بعضی از کارشناسان، شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک اونقدر پر طرفدار و گسترده شدن و اندازه رد و بدل شدن اطلاعات شخصی اونقدر پر دامنه شده که در آخر خصوصیات و اطلاعات شخصی کاربران رو برملا می کنه.

    .

    منبع :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *