از نظر ذهنی خود را برای زمستان آماده کنید | بیماری

    No Comments سلامتی

    زمستون به زودی از راه می رسه ،اجازه ندین که کوتاه شدن روزا و سرد شدن شبه های اون شما رو غافلگیر کنه. یهو می بینین دپرس هستین و حال و هوای خوبی ندارین ، شما چیجوری خودتون رو واسه زمستون آماده می کنین .

    روزا کوتاه و کوتاهتر می شن. حس عجیبی در هوا می پیچد. خورشید از ماه آبان جای خود رو به ابرهای سبک و سنگین میده. احساس آزادی که با فرا رسیدن تابستون به سمت ما می اومد ، با فرا رسیدن زمستون راه خود رو کج می کنه و ما رو به سمت کار و کسب و مدرسه هدایت می کنه و … همه اینا کافیه تا دلمون بخواد از زمستون فرار کنیم.

    اگه زمستون بخواد واسه چند ماه آینده شما رو تحت تاثیر خودش بذاره چیکار می کنین؟
    اول از همه یادتون باشه که شما تنها نیستین. چند عامل هست که باعث می شن در زمستون کمتر احساس هیجان کنین و نسبت به تابستون بیشتر استرس و فشار داشته باشین. پس قبل اینکه حال و هوای زمستون شما رو عوض کنه برنامه ریزی کنین. ما چند پیشنهاد واسه روزای ملالت انگیز زمستون داریم.

    نور خورشید رو یادتون نره
    روزای کوتاه زمستون برابره با کمتر شدن نوری که از خورشید می گیرین. نور خورشید حس آدم رو بهتر می کنه در حالی که تاریکی حس غمگینی با خود بهمراه می آورد. اگه صبحا که از خواب بیدار میشین می بینین هوا تاریکه و یا وقتی که بعد از ظهر محل کارتون رو ترک می کنین و می بینین خورشید غروب کرده اون وقت نمی تونین نور کافی از خورشید دریافت کنین. یه برنامه منظم پیاده روی واسه وقت ناهار بچینید. حتی ۱۵ دقیقه قرار گرفتن در برابر نور خورشید هم خوبه. اما اگه تموم روز چاره ای ندارین در داخل محیط سرپوشیده بمونین ، لامپی در اتاقتون نصب کنین که نور زیادی داشته باشه تا بتونه بخشی از نیازتون به نور خورشید رو در طول روز تامین کنه. حتما دلیلی هست که می گیم روزتون رو نورانی و روشن نگه دارین.

    جنب و جوش داشته باشین.
    اجازه ندین که سرمای بیرون مانع ورزش صبحگاهی شما بشه. وقتی که لباس زیادی به تن می کنین ممکنه زیاد حس ورزش کردن نداشته باشین و وقتی که هوای بیرون سرد و خشن می شه دویدن و یا یه پیاده روی معمولی جزو گزینه های اصلی نیستن. اما ورزش کردن، مثل نور خورشید باعث بالا بردن روحیه می شه پس اگه از برنامه ورزش روزانه خود عقب بمونین احساس شادی و نشاط نمی کنین. در باشگاه عضو شید . همیشه با دوستان هم باشگاهی خود در تماس باشین. دست کم سه بار در هفته ورزش کنین . این کار روی زندگیتون هم موثر هستش، احساس سلامتی بیشتری می کنین و روحیه تون هم بهتر می شه و راحت تر می خوابید.

    وقتی واسه خود و بقیه داشته باشین.
    با شروع زمستون معمولا افراد کمتر واسه خود وقت می ذارن . در مدرسه بودن و یا داشتن بچه های مدرسه ای این احساس رو به شما میده که همیشه در حال رفتن از یه مرحله به مرحله دیگری هستین. هر چی سرتون شلوغ تر شه، بیشتر می فهمید که از دوستان و آشنایانتان دور افتادین. این جوری احساس خوشحالی کردن سخت می شه مخصوصا وقتی که حتی با وجود بقیه احساس تنهایی می کنین. وقتی از سرکار برمی گردید و خورشید هم غروب کرده ، فکر می کنین که کمی خرید کنین و یه نوشیدنی با دوستانتون بخورین اما وقتی که می بینین هوا تاریک شده دوست دارین که فقط برگردین خونه و روی مبل بخزید. در برابر این میل مقاومت کنین. تقویم رو از یاد ببرین. دست کم یه روز در هفته برنامه ریزی کنین که یکی دوساعت ،کاری رو که خیلی دوست دارین انجام بدین. به خرید یا واسه ماساژ برید. یه فنجون قهوه وردارین و یه کتاب بخونین. در کلاسه های هنری ثبت نام کنین و یا یه بازی جدید یاد بگیرین.

    حتما وقتی رو واسه خونواده و دوستان اختصاص بدین ، بودن در کنار خونواده اثرات فوق العاده ای داره. با خونواده و دوستان صحبت کنین . خودتون رو قاطی سنتای خونواده کنین. به افراد دوروبرتان اجازه بدین که وقتی با شمان احساس شادی کنن .

    زمستون در حال نزدیک شدنه پس از لحظاتتان لذت ببرین.

    منبع:آی بانو

    جمع آوری سلامت اکاایران جمع آوری سلامت اکاایران

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *