سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده دراداره کل پست استان آذربایجان شرقی

قسمتی از متن پایان نامه :

هوش درون فردی

: (درون نگری و خودآزمایی) ،‌ کسانی که هوش درون فردی بالایی دارند، آگاهی خوبی از وضعیت هیجانی، احساسات و انگیزه‌های خود دارند. این افراد از خودآزمایی، تخیل روزانه، کند و کاو کردن روابط خود با دیگران و برآورد توانائی‌های فردی خود لذت می‌برند.چنین افرادی در تحلیل نقاط قوت و ضعف خود، خودآگاهی و داشتن درک روشن از ریشه انگیزه‌ها و احساسات خود مهارت دارند.

8- هوش طبیعت‌گرا : هوش طبیعت‌گرا آخرین نوع هوشی می باشد که گاردنر درنظریه خود به هفت نوع قبلی افزوده و با مقاومت و مخالفت بیشتری نسبت به بقیه روبرو گردیده می باشد. به گفته گاردنر، کسانی که دارای هوش طبیعت‌گرای بالایی هستند، سازگاری بیشتری با طبیعت دارند و معمولاً به پرورش، کشف محیط و یادگیری درمورد موجودات علاقه‌مندند. این افراد به سرعت از جزئی‌ترین تغییرات در محیط‌شان آگاه می شوند. این افراد علاقه‌مند به موضوعاتی از قبیل گیاه‌شناسی، زیست‌شناسی ،

 

جانورشناسی ، باغبانی، کشف طبیعت، پیاده‌روی و چادر زدن در طبیعت هستند(گاردنر1، 1999).

سوزان مورفی2 (2002) معتقد می باشد که هوش مفهومی چند بعدی می باشد . بعبارتی دیگر چند نوع هوش داریم و برای رهبری کارامد و مؤثر همه ابعاد هوش ضروری می باشد. این هوش های چند گانه عبارتند از:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1- هوش شفاهی/ منطقی( هوش کاربردی)

2- هوش فرهنگی3/ نشان دهنده توانایی افراد در مواجه ی مؤثر با جنبه های فرهنگی محیط می باشد.

3- هوش هیجانی که در10 سال گذشته به عنوان مهمترین عامل موفقیت مدیران مطرح بوده می باشد.       (گرین و هیل4،2005) .

 

2-4- انواع هوش

2-4-1- هوش مصنوعی5

        هوش مصنوعی را بایستی عرصه پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش ها، علوم و فنون قدیم و جدید دانست.ریشه ها و ایده های اصلی آن را بایستی در فلسفه، زبانشناسی، ریاضیات، روانشناسی، نورولوژی و فیزیولوژی نشان گرفت و شاخه ها، فردها و کاربرد های گونه گونه و فراوان آن را در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست شناسی و پزشکی، علوم ارتباطات و زمینه های بسیار دیگر.هدف هوش مصنوعی به گونه کلی ساخت ماشینی می باشد که بتواند ((فکر)) کند. اما برای دسته بندی و تعریف ماشین های متفکر، بایستی به تعریف ((هوش)) پرداخت.همچنین به تعاریفی برای((آگاهی)) و ((درک)) نیازمندیم و در نهایت به معیاری برای سنجش هوش یک ماشین نیازمندیم. با وجودی که برآورده سازی نیازهای صنایع نظامی، مهمترین عامل توسعه و رشد هوش مصنوعی بوده می باشد، هم اکنون از فرآورده های این شاخه از علوم در صنایع پزشکی، رباتیک، پیش بینی وضع هوا، نقشه برداری و شناسایی عوارض، تشخیص صدا، تشخیص گفتار و دست خط و بازی ها و نرم افزار های رایانه ای بهره گیری می گردد. مباحث هوش مصنوعی پیش از  به وجودآمدن علوم الکترونیک،توسط فلاسفه و ریاضیدانانی نظیر بول6که اقدام به ارائه قوانین و نظریه هایی در باب منطق نمودند، مطرح شده بود. در سال 1943با اختراع رایانه های الکترونیکی، هوش مصنوعی دانشمندان را به چالشی بزرگ فرا خواند. به نظر می رسید، فناوری در نهایت قادر به شبیه سازی رفتارهای هوشمندانه خواهد بود. با وجود مخالفت گروهی از متفکرین با هوش مصنوعی که با دیده تردید به کارآمدی آن  می نگریستند تنها پس از 4 دهه، شاهد تولد ماشین های شطرنج باز و دیگر سامانه های هوشمند در صنایع گوناگون هستیم. نام هوش مصنوعی در سال1965 میلادی بعنوان یک دانش جدید ابداع گردید. البته فعالیت در زمینه این علم از سال 1960 میلادی شروع شده بود اما تعریف دقیقی که مورد قبول همه دانشمندان این علم باشد ارائه نشده می باشد.

 

هوش مصنوعی عبارت می باشد از بکارگیری رایانه برای انجام کارهایی که اگر همان کارها را بشر انجام می داد هوشمندانه نامیده می گردید. هوش مصنوعی تلاشی می باشد برای ایجاد سیستم های مبتنی

 

 

1- Gardner

2- Morphi

3- Cultural  Intelligence

4-Green & Hill

5- AI:Artificial intelligence

6-Bool

بر رایانه( هم سخت افزار و هم نرم افزار ) که مانند بشر رفتار کنند. سیستم هایی که می توانند زبان های طبیعی را یاد بگیرند و کارهای فیزیکی متناسب را به انجام رسانند(آدمک های آهنی) از یک دستگاه ادراکی بهره گیری می کنند که رفتارهای فیزیکی و زبانی آنها را آگاه می سازند (سیستم های ادراکی شفاهی و دیداری).

سیستم های خبره بعضی ویژگی های مهارت، خبرگی، قدرت تصمیم گیری همچنین منطق، استدلال و ویژگی های شعور متعارف انسانها را به نمایش می گذارند.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– اهداف پژوهش

1-5-1 اهداف کلی

هدف اصلی این پژوهش مطالعه ارتباط هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی می باشد.

1-5-2- اهداف فرعی

1-تعیین ارتباط خود آگاهی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.

2- تعیین ارتباط خود مدیریتی مدیران با فرهنگ سازمانی یاد گیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.

3- تعیین ارتباط آگاهی اجتماعی مدیران با فرهنگ سازمانی یاد گیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.

4- تعیین ارتباط مهارت های اجتماعی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در  اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.